Ha több licenccel rendelkezik, és ezeket eltérő időben és helyről szerezte be, akkor előfordulhat, hogy a felhasználókat mind az új, mind a klasszikus nézetben kell kezelnie. Ha ez a helyzet, és ugyanazt a felhasználót az új nézetben, és a klasszikus nézetben lévő termékhez is hozzá szeretné rendelni, akkor mindkét helyen fel kell vennie őket. Ha felvesz egy felhasználót az új nézetű felhasználókezelésben, akkor ez a felhasználó nem jelenik meg automatikusan a klasszikus felhasználókezelés menü alatt (és fordítva).
Adminisztratív felhasználói szerepek
Új felület esetén
Egy elsődleges adminisztrátor és korlátlan mennyiségű másodlagos adminisztrátor adható hozzá szoftvereihez.
Szerep |
Feladatkörök, jogok |
Primary admin (elsődleges adminisztrátor) |
- Menedzseli a felhasználókat és hozzáférésüket a termékekhez
- Átadhatja az elsődleges adminisztrátor szerepet
- Kijelöli a másodlagos adminisztrátorokat
- Hozzáfér a támogatáshoz és a letöltésekhez
- Kezeli a számlázást, megújítást
|
Secondary admin (másodlagos adminisztrátor) |
- Menedzseli a felhasználókat és hozzáférésüket a termékekhez
- Átadhatja az elsődleges adminisztrátor szerepet
- Kijelöli a másodlagos adminisztrátorokat
- Hozzáfér a támogatáshoz és a letöltésekhez
- Kezeli a számlázást, megújítást
|
User (felhasználó) |
- Használhatja a számára kiosztott szoftvert/szoftvereket
- Ha kijelölik, akkor hozzáfér a frissítésekhez és a támogatáshoz
|
Régi felület esetén
Egy contract manager és egy software coordinator adható hozzá szoftvereihez.
Szerep |
Feladatkörök, jogok |
Contract manager (szerződéskezelő) |
- Ő kapja a megerősítő e-mail-eket
- Rendezi a szerződés megújítását és a számlázást
- Kezeli a felhasználókat és a hozzáférésüket a szoftverekhez
- Kijelöli a szoftver koordinátort
- Lehetősége van új szerződéskezelőt kijelölnie
|
Software coordinator (szoftver koordinátor) |
- Értesítéseket kap a frissítésekről
- Kezeli a felhasználókat és a hozzáférésüket a szoftverekhez
- Látja a szerződés adatait
|
User (felhasználó) |
- Használhatja a számára kiosztott szoftvert/szoftvereket
- Ha kijelölik, akkor hozzáfér a frissítésekhez és a támogatáshoz
|
Felhasználók hozzáadása az új nézetben
Adminisztrátorként az Autodesk fiókjában tömegesen vagy egyénenként is hozzáadhat felhasználókat. Amikor hozzáad egy új személyt, a leendő felhasználó kapni fog egy megerősítő e-mailt, amiben megtalálja, hogy hogyan tudja létrehozni a felhasználó fiókját a saját jelszavával. A felhasználók innenstől a saját fiókjukon keresztül le is tudják tölteni a számukra kiosztott szoftvert.
- Az Autodesk fiókjába belépve kattintson a 'User Management > By user' feliratra
- Kattintson az 'Add Users' ikonra a navigációs menüben
- Üsse be a felhasználó kereszt- majd vezetéknevét, végül az e-mail címét vesszővel és szóközzel elválasztva (például: István, Kovács, istvan.kovacs@pelda.hu). Abban az esetben, ha több felhasználót ad hozzá egyszerre, a felhasználókat egymástól pontosvesszővel válassza el (például: István, Kovács, istvan.kovacs@pelda.hu; Zoltán, Nagy, zoltan.nagy@email.hu)
- Kattintson a 'Send invite' gombra! A 'user status' tájékoztat a függőben lévő meghívásról, mindaddig, amíg a felhasználó el nem fogadja azt. Fontos megjegyezni, hogy a felhasználók a hozzáadással még nem férnek hozzá termékhez vagy támogatáshoz!
Megjegyzés: Ha a felhasználó nem fogadja el a meghívást 90 napon belül, akkor újra ki kell küldeni a meghívást!
Felhasználók hozzáadása a klasszikus nézetben
Adminisztrátorként az Autodesk fiókjában tömegesen vagy egyénenként is hozzáadhat felhasználókat, akárcsak az új nézetben. Amikor hozzáad egy új személyt, a leendő felhasználó kapni fog egy megerősítő e-mailt, amiben megtalálja, hogy hogyan tudja létrehozni a felhasználó fiókját a saját jelszavával. A felhasználók innenstől a saját fiókjukon keresztül le is tudják tölteni a számukra kiosztott szoftvert.
- Jelentkezzen be az Autodesk fiókjába, majd kattintson a 'User Management > Classic User Management' feliratra
- Kattintson az '+ Add' gombra, hogy megjelenjen az 'Add Users' ablak
- Gépelje be a felhasználó e-mail címét, kereszt- majd vezetéknevét (mindegyik kötelező). A begépelt e-mail cím lesz a felhasználó Autodesk azonosítója, amivel létre tudja hozni a saját Autodesk fiókját.
Megjegyzés: Amennyiben tömegesen szeretne felhasználókat hozzáadni, akkor az ablak felső lécében található 'Bulk add' lehetőségre kattintva adhatjuk meg a neveket, és e-mail címeket (a felhasználó kereszt- és vezetékneve, valamint e-mail címe között sima szóköz, míg a felhasználók között pontosvessző begépelése szükséges)
- Pipálja ki az 'I'd like to add access to the user(s) now' jelölőnégyzetet, hogy hozzáférést és jogokat rendelhessen a felhasználóhoz.
Megjegyzés: A hozzáadott felhasználók a fiók létrehozása után még nem férnek hozzá termékekhez vagy szolgáltatásokhoz addig, amíg nincsen hozzájuk rendelve!
- Kattintson a 'Save & Continue' gombra!
Megjegyzés: Ha a felhasználó nem fogadja el a meghívást 90 napon belül, akkor újra ki kell küldeni a meghívást!
Szoftver kiosztás felhasználó vagy termék szerint (új felület)
Az új felületen lehetséges a kijelölés felhasználó szerint (by user), vagy termék szerint (by product). A klasszikus felhasználó kezelőben csak felhasználók szerint lehetséges a termékek kiosztása.
- Felhasználó szerint: Válasszon ki valakit a felhasználó listából, hogy módosítsa az ő hozzáférését!
- Termék szerint: Válasszon ki egy terméket a terméklistából, hogy hozzárendeljen egy felhasználót! A terméklista megmutatja, hogy hány felhasználó van hozzárendelve az adott szoftverhez, és hogy mennyi szabad állomás tartozik még hozzá.
Szoftver kiosztás a klasszikus felületen
A klasszikus nézetben csak felhasználó szerint lehetséges a kijelölés (Ki kell választani egy felhasználót a felhasználó listából, majd hozzá kell rendelni a terméket). Vagyis a felhasználók egy szerződéshez vannak kötve, de nem egy adott sorozatszámhoz.
- Attól függően, hogy egy vagy több személyt szeretnénk egyszerre hozzárendelni bizonyos termékekhez, az alábbi lépéseket kell végrehajtani:
- Egy felhasználó egyidejű kijelölése esetén kattintson a felhasználó sávjának jobb oldalán található 'Edit Access' linkre
- Több felhasználó egyidejű kijelölése esetén jelölje ki a felhasználók sávjainak bal oldalán található jelölő négyzeteket, majd kattintson az 'Actions' lenyíló dobozra, és válassza az 'Edit Access' lehetőséget
- Kattintson a 'Product & Services' fülre, majd nyissa le a kiosztandó terméket, hogy kiválassza a szolgáltatásokat
- Ha kiválasztotta a kiosztandó szolgáltatásokat, kattintson a 'Save' gombra
- A támogatásokat hasonló módon, a 'Benefits' fül segítségével oszthatja ki